Finally!

Äntligen! Den 18 april gick jag min sista skoldag i grundskolan och det har varit en lång längtan de två månader som jag fick vänta på studentdagen. Och den kom, fredag den 13 med hagel, regn och åska. Men inte gjorde det mig ett dugg! Den bästa dagen någonsin.

Klockan 04.00 var det uppstigning för att dra på mössan och ge sig ut. Frukost med klassen och sedan hoppa upp på vagnen och glida runt i stan med den i drygt 4 timmar. Snyggaste vagnen som gjorts och där hade vi tur med vädret i alla fall. Jag är glad att jag inte var en av de killarna på bygg som hängde ut över vagnen och kräktes i farten redan klockan 10.

Studentmiddagen, betygs- och stipendieutdelningen som varade i nästan 4 timmar gjorde att vi alla satt och hängde över varandra och sov.

Men sedan var det bara att ställa upp sig och ladda om för att äntligen få springa ut och möta familjen och vännerna som ställt väntade under paraplyerna.

Blommor, pussar, kramar och kamerablixtar kom från alla håll och i en enda stor röra. Efter den intensiva starten av dagen så somnade jag gott i bilen på väg hem mot föräldrarna.

Kvällen avslutades med fest hos Carrie, vidare mot Smögen för att sedan avslutas i Trollhättan.

Och sängen har aldrig känns så skön att få somna i som den gjorde klockan 05.30 på lördags morgonen.

Det var lätt den bästa dagen, än så länge.

Högst på pallen med guld på skallen!

Och med tillhörande och tjusiga gulsöverdrag till mössorna.

 

Med den absolut bästa tjejen jag vet, Carrie.
Våra utlandsresor lär bli mer komplicerade nu när vi
inte kan vara så fräcka att vi skolkar de veckor vi åker.
Nu med jobb så blir det till att vara ärlig och ta ut ledighet.

Den enda student som tar sitt fulla ansvar och
kampanjar på studentdagen med partiets material och
så även SSUnalle.

1 Comment

Filed under Personligt, Skolan

One response to “Finally!

  1. Maria

    du är en god sosse, stina!

Leave a comment